Just nu har frågelådan sommaruppehåll och svarar inte på nya frågor. Du kan ändå söka bland alla gamla svar. Vi önskar dig en fin sommar och hälsar dig välkommen tillbaka i augusti!

Vill du ha ett snabbt svar - sök i databasen

Ämnen | Ställ en fråga

1 frågor / svar hittades

Fråga:
Jag skulle vilja veta varför symbolen för radioaktiv strålning ser ut som den gör?
1997-01-20
Svar:
Den symboliserar en källa som strålar ut. Gult-svart är en ofta använd kombination av varningsfärger.
1998-11-17


Ämnen | Ställ en fråga

Länkar till externa sidor kan inte garanteras bibehålla informationen som fanns vid tillfället när frågan besvarades.


Creative Commons License

Denna sida från NRCF är licensierad under Creative Commons: Erkännande-Ickekommersiell-Inga bearbetningar